jb1













Chraň své zdraví...

 









HÁDANKA: 
                   Co je to?

Dokud ho máte, ani o něm nevíte.

...zdraví

 

Pitný režim

Náš organismus potřebuje pro správnou funkci toku lymfy také dostatečný pitný režim, protože ten může být příčinou blokování toxinů a soli ve tkáních s důsledky ve formě únavy, otoků a zhoršení imunity i celkového metabolismu veškerých živin. V souvislosti s pohybovou aktivitou bychom měli pít zhruba 30-35 ml tekutin na kilogram naší aktivní váhy. Vždy záleží na člověku, jaký má pohyb, zda má sedavé zaměstnání, nebo je sportovec atd. Mějme na paměti, čím je člověk starší méně se hýbě a tím by měl pít více tekutin.

Podpůrné čaje

Pro podporu lymfatického systému se hodí například pití svízele, medvědice, truskavce, jehlice, měsíčku nebo echinacei. V období jara nebo léta můžeme zařadit do stravy čerstvé bylinky (pampelišku, kopřivy apod.). Při pití bylinkových čajů bychom měli pít také dostatek jiných tekutin, aby nedošlo k dehydrataci a byliny užívat pouze po omezenou dobu. Nejlepší na pití je čistá voda, která tělu přináší zásadité prostředí.

Dýchání

Na náš lymfatický systém a zmenšení otoků má také vliv způsob dýchání. Velké množství lidí dýchá tak, že se jim při nádechu zvedá hrudník a břicho se nehýbe. Cílem je však dosáhnout stavu, že se při nádechu začne zvedat břicho, a potom případně trochu hrudník. Nádech vzniká co nejníže v našem těle tak, aby nedošlo k pnutí svalů hrudníku. Podstatným důvodem tohoto dýchání je masáž vnitřních orgánů, posílení a zpevnění břišních svalů a zabezpečení pohybu lymfy.

Antioxidanty

Našemu lymfatickému systému také prospěje strava bohatá na antioxidační látky. Největší množství detoxikačních a alkalizačních účinků má sezónní tmavá listová zelenina a čerstvé zelen bylinky a natě díky obsaženému barvivu chlorofylu, bobulové ovoce doplňuje červený pigment antokyanin se silným antioxidačním a anti- aging účinkem na cévní systém. Brukvovitá zelenina obsahuje velké množství síry, která je důležitá pro regeneraci a detoxikaci jater.

Vláknina

Přírodně fermentované potraviny a potraviny, které obsahují probatika a fermentovatelnou vlákninu ve formě zeleniny a ovoce podporuje zdravou střevní mikroflóru, upravuje případnou bakteriální nerovnováhu a vyživuje střevní výstelku. Jestliže už nějaká nerovnováha ve střevě existuje, je možné ji prostřednictvím přírodních látek úspěšně regulovat. Naše zažívání je potřeba správně optimalizovat a pokud trpíme kyselým reflexem, nadýmáním, špatně trávíme některé potraviny nebo je nám po některých potravinách těžko, je potřeba situaci řešit. Za zcela špatné se považuje konzumace potravin ve spěchu, nedostatečné žvýkání a vnímání jídla jako takového.

Pohyb

Pravidelná fyzická aktivita je jedním ze základů zdravého lymfatického systému. Lymfatický systém se úzce váže na krevní oběh. Pokud podporujeme správnou činnost krevního oběhu, odráží se to i ve zlepšeném oběhu lymfy. Pohybem tedy rozproudíte nejen krevní oběh, ale také aktivujete lymfatický systém a odplavování zplodin metabolismu. Jakýkoliv pohyb je pro lymfatický systém prospěšný! Některé formy pohybu jsou však prospěšnější více než jiné. Jde o spíše lehčí aerobní aktivity nebo jógu, při kterých krev i lymfa mohou lépe proudit než při odporovém cvičení.

Fyzioterapie a lymfatická masáž

Fyzioterapie je zdravotnický obor zaměřený na prevenci, diagnostiku a terapii poruch funkce pohybového aparátu.Tuto terapii provádí fyzioterapeut, poskytuje se při komplexní rehabilitaci poúrazových a pooperačních stavů.
Když se propojí fyzioterapie a lymfatická masáž, dochází k rychlejší regeneraci člověka a tím se zkrátí doba léčby!
Po operaci vznikají otoky (tzn.stagnace lymfy), zhoršení, bolest při pohybu a dlouhá rekonvalescence. Pokud se cvičí s fyzioterapeutem, rehabilituje se např. končetina, nepatrně se zvětší otok v důsledku pohybu. Pakliže se provede lymfatická masáž v návaznosti, nebo ihned po cvičení, dochází k menším otokům a rychlejšímu a kratšímu zotavení. Tímto se vyřeší otoky a postupem času se nebudou opakovat.

janaburilova@seznam.cz

604 474 053

www.janaburilova.cz